För att det är KUL!

Det har varit lite fattigt med inlägg här på sista tiden, har inte riktigt vetat vad jag ska skriva om. Är det intressant nog att bara läsa om min högst allmänt vanliga dag?!  Om mitt träningspass sådär rätt upp och ner bara?! Har funderat en del det senaste kring varför jag startade en blogg. Den är ju fortfarande så nystartad så att få skrivkramp redan känns ju superfånigt. Men jag tror att det var bra faktiskt. För nu har jag funderat klart. 

Jag startade denna bloggen för MIN skull givetvis och för att det skulle vara ROLIGT.  Jag vill absolut inte att det ska kännas som ett tvång att skriva, jag gör ju detta för mitt eget höga nöjes skull. Så så kommer det att få bli. Jag kommer att skriva när andan faller på och när jag känner att jag har tid och framförallt lust. Det kommer kanske inte direkt bli någon kontinuitet i mitt skrivande men för mig måste detta kännas kul och för att jag själv vill. Ibland kanske lite djupare tankar, ibland väldigt enkelt om min dag. 

Jag resonerar såhär även kring min träning och det har jag skrivit innan. Det måste vara ROLIGT! Annars skulle jag inte kunna hålla på. Jag menar, jag är ju ingen elitidrottare som MÅSTE vissa saker för att kunna prestera vid ett visst tillfälle. Jag tränar för att jag ÄLSKAR det!

För ett tag sedan funderade jag på ett liknande sätt som bloggen fast kring min träning. Jag älskar ju att lyfta tungt. Att styrketräna är min stora bas i min träning. Jag började tycka att min rygg och särskilt latsen blivit lite väl stora och när jag dessutom fick höra från en kompis att en kille sagt att jag började bli lite väl ”karig” (kindbo för manlig) över ryggen så gjorde ju inte det att jag funderade mindre direkt…Diskuterade detta med Madde, min PT, hon äääälskar muskler och skulle aldrig stoppa mig där. Men som den PT hon är försökte hon givetvis hitta en lösning åt mig. Att lägga om min träning lite. Styrketräna lite mindre och på lite annat vis och lite mer cardio. Personligen tror jag att hon tänkte, du är ju helt rubbad 😉 skämtåsido så menar jag att hon gjorde det som hennes yrkesroll är till för. Göra kunden nöjd. 

Då kom det här med min filosofi kring livet igen. NÄE! Fasen, jag älskar ju att lyfta tungt. Ska jag gå till gymmet och meslyfta?! Och inte få göra det som är det bästa jag vet?! HELL NO att jag tänker låta bli det! Jag tränar ju för att jag tycker det är så in i vassen kul inte för att skapa mig den perfekta kroppen, som många kanske tror. Tror jag… (!) Jag tränar för att ha en kropp som ska orka vara med på det jag vill utsätta den för isåfall. Simpel as that! Skitsamma om latsen växer och blir stora, de får väl växa bäst fasen de vill tänker jag. Jag älskar ju att göra chins, hur ska jag kunna göra det utan att ha starka lats?! Jag har ju inga supertydliga mål med min träning. Inget lopp eller någon annan utmaning som väntar runt hörnet. Jag tror att mitt mål är att leva livet. Träna för livet och för framtiden. Jag har ingen direkt plan. Nu älskar jag det här, om ett år kanske jag har hittat något annat som lockar mer. Jag är öppen för det mesta. Bara det känns KUL! Att det känns i maggropen. Att jag VILL. För MIN skull. Livet är för tok på kort för att inte njutas av!

Jag återkopplade med Madde om mina tankar och fick till svar ”Helt rätt tänkt!”

Så igår då, efter två dagars vila pga sena jobbdagar, blev det rygg och triceps i gymmet tätt följt av ett tabatapass jag kände för att vara med på.  Fredagsmys deluxe och svettcirkus i kvadrat!

Om jag gjorde några chins? HELL YEAH!!!

Idag är tanken en långrunda i skogen, ut och springa ska jag iallafall. På tok för längesen sist. LÄNGTAR! Stumma, ömma ben sen måndagens benpass har hängt i tills idag. Vi får se hur långt det blir. Regnet hänger i luften och det får mig att tro att det kommer bli en underbar runda med massor av syre i luften. 

En riktigt skön helg önskar jag Er alla!

Tabatapass lett av donnan till vänster om mig. Alltid jättebra pass! Jag är inte direkt någon ”pass-människa”, tränar helst på egen hand. Vill helst bestämma själv och inte behöva anpassa mig efter andra i min träning. Men ibland och som komplement till min övriga träning är det riktigt kul att köra skiten ur en tillsammans med ett gäng andra träningsnördar. Det ena behöver absolut inte utesluta det andra.

2 reaktioner på ”För att det är KUL!

  1. jennie

    Riktigt bra inlägg! ❤ man skall göra det man SJÄLV mår bra av. Ingen annan ska bestämma och dra nytta av en för deras egen vinning.. helt rätt! Grymt är ordet..!

    Gilla

Lämna en kommentar