En en riktigt ljuvlig dag!

Gårdagen var bara så himla skön. Jag började dagen som jag alltid gör på helgerna, med en lång skön stund i soffan för att vakna till, sippandes på min morgondrink och slöscrolla mig igenom instagram. Där är det oftast flertalet av de jag följer som redan avverkat sitt träningspass fulla av energi. Och det ger MIG energi!!! Älskar’t!

När slöandet var avklarat så började jag göra iordning lite goefrukost. Madde var nämligen påväg, hungrig som en varg efter ett tidigt benpass och vi hade podinspelning på schemat denna morgon. Jag tycker verkligen att det är mysigt när man har tid att fixa lite extra med frukosten på helgen, lite hotellkänsla ni vet 🙂 Jag gjorde en grön smoothie som jag serverade i champagneglas för lite extra flärd, en fruktsallad som jag toppade en blandning av kvarg, turkisk yoghurt, keso och vaniljpulver med i lite mysiga glas och på toppen av det lite solroskärnor. Hembakat fröknäcke, ägg och ett gott chai-te till detta satt som en smäck i magen. 

  
När frukosten var uppäten kröp vi upp i min säng (?!) Ja för att få så bra ljud som möjligt så krävs en miljö som är så ljuddämpad som möjligt. Det visade sig var en riktig tiopoängare att sitta där, supermysigt och avslappnande. Vi lyckades babbla iväg i 1 timma och 19 minuter tack vare det. Vi diskuterade kring MOTIVATION och INSPIRATION. Hur gör man för att bibehålla sin motivation lie längre än till sista januari och var kan man finna inspiration till sin träning? Vi hade massor av idéer! Mycket roligt samtalsämne helt klart. 

  
Efter poddandet var klart fyllde vi på med lite ny energi (de här brudarna kräver massor) och gav oss iväg upp till Hagatorpets fina skidanläggning och åkte i ett magiskt vackert vinterlandskap. 15 km bidde det. Helt underbart och så skönt. Jag utbrast under tiden vi åkte: 

-Åh vilken otroligt härlig dag, den kommer jag att ha med mig länge. Vad kul att vi kunde göra det tillsammans!

  
Direkt efter drog vi raka vägen till ICA och handlade lite gottigt i form av goda ostar, prosciutto, lite olika frukter, fintomater och surdegsbröd. Slängde oss över detta medan redigering av podden började. Och den hittar ni i era spelare idag👍🏼😀 Vi diskuterade även framtida planer med poden och jag kan teasa om att mycket roligt är på gång. Så himla kul!

Detta blev en jäkligt skön dag helt enkelt, tack för det!

5 reaktioner på ”En en riktigt ljuvlig dag!

      1. Härligt. Bara nyfiken då jag precis börjat åka längdskidor själv. Tredje gången jag stod på ett par skidor i lördags o då körde jag en mil. Ville bara se hur pass kass jag e ha ha om du förstår vad jag menar. Ingen aning alls om vad som är ”normalt” om de nu finns ngt normalt. Men jag va bra mkt långsammare än er. Min mil tog 1 timme o 48 min. Men somsagt tredje gången bara. Men oj va kul det är. Men nu är vår snö borta. Lyssnade på ert senaste avsnitt idag. Så bra. Ni motiverade mig helt klart! Tack för de.

        Gilla

      2. Vad kul att vi motiverar!😀
        Alla är vi barn i början, jag är oxå helt ny på det här med längdskidor men har helt klart fördel av alla timmar i gymmet och ute i löpspåret.
        Det viktiga är inte hur fort det går utan ATT man åker tycker jag. Heja dig!💪🏼🎿

        Gilla

Kommentera

